360-kuvaus opetuksessa

ThingLink:in avulla voit luoda 2D ja 3D kuviin interaktiivisia hotspoteja eli toimintapisteitä. Tältä sivulta löydät esimerkkejä, ohjeita ja kuvamateriaalia siitä, miten voit itse luoda interaktiivisia 360-kuvia.

(Tältä sivulta löydät 2D-kuvan tekemisen ohjeet: ThingLink)

Opetuksessa 3D-kuvat toimivat tosi hyvin esimerkiksi, jos käytät niitä digitaalisena opetusympäristönä, josta opiskelijat löytävät opetusmateriaalit. Tärkeää kuvaa tehtäessä on määritellä, mikä kuva taustalle tulee – esimerkiksi työsali tai oppimisympäristö.

Esimerkki: Ravintoa Henricus

Kirkkokatu Kirjasto

Tästä löydät ohjeet miten voit:

  •  kuvata Ricoh Theta 360 -kameralla (diat 2 – 9)
  •  luoda maksuttoman ThingLink-tilin (dia 10)
  •  ThingLink-käyttöohjeet (diat 11 – 20)
  •  vinkit (dia 21)

360-kuvat ThingLinkissa voit myös luoda pelillisyyttä opetukseen. Katso vaikkapa tämä linkki: digitaalinen pakohuone.

Valikoiman Omnia-tyylisiä kuvakkeita ThingLink 360 -palveluun löydät tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.