Adobe Connect etäkokouksiin ja -opetukseen (session hostaajalle / opettajille)

AdobeConnectLogo-300x300Adobe-Connect-smallAdobe Connect (AC) on verkkokokousympäristö. Voit liittyä kokouksiin millä tahansa päätelaitteella ja mistä tahansa organisaatiosta.

Osallistujat voivat olla yhteydessä toisiinsa webkameran, mikrofonin ja chatin välityksellä sekä jakaa työpöytää ja tiedostoja. Kokoukset voi nauhoittaa ja tallentaa videotiedostoina. Adobe Connect hyödyntää Adobe Flash Playeria, jonka avulla käyttäjät voivat toimia selainpohjaisesti ilman erillisten ohjelmistojen asentamista.

Connect-ympäristö sopii esimerkiksi ammatillisten verkostojen etätapaamisiin ja opiskelijaryhmien etäopetukseen. Omniassa verkkokokouksen järjestäjän tarvitsemia käyttäjätunnuksia on rajoitetusti.

!HUOM! 25.4 alkaen, voi olla tarve asentaa uuden Adobe Connect lisäosa. Kun asennat lisäosan, sinun täyty sulkea nettiselain ja avata sen uudelleen jollain uusi lisäosa käynnistyy.

Ohjeet

Ennen AC-session aloittamista

  • Sammuta koneeltasi tarpeettomat ohjelmat.
  • Liitä USB-kuulokkeet ja mahdollinen web-kamera tietokoneeseesi ennen Connectin käynnistämistä.

  • Testaa tietokoneesi soveltuvuus ja asenna tarvittaessa Flash-laajennus.
  • Varmista, että Adobe Connect plugin on asennettu (lisäksi Macilla, anna oikeudet näyttää sinun sovelluksen ikkunat.)
  • Tarvittaessa tallenna esitykset tai dokumentit PDF-muotoon.

Istunnon alkaessa ja aikana (yksityiskohtaisempaa tietoa tästä)

  • Kirjaudu Connectiin saamasi linkin kautta hyvissä ajoin (10-15 min) ennen istunnon alkua.
  • Selaimessa http://omnia.adobeconnect.com/sinunverkkohuoneennimi
  • Valitse ”Enter with your username and password”.
  • Lisää käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Klikkaa sen jälkeen ”Enter room”.
  • Muokkaa käyttäjänimesi tarvittaessa (Attendees-ikkunan oikean yläkulman valikosta)
  • TÄRKEÄÄ: Testaa äänet valitsemalla Meeting-valikosta ”Audio setup wizard” ja toimi sen ohjeiden mukaan. Tee tämä jokaisen session aluksi.
  • Lataa PDF-esityksesi tai muut dokumentit.
  • Järjestä ”podit” tarvittaessa.
  • Anna mikrofoni- ja/tai kameraoikeudet osallistujille tarvittaessa.
  • Aloita nauhoittaminen tarvittaessa. Kerro osallistujille mikäli nauhoitat istunnon.
  • Poistu kokoushuoneesta istunnon päättymisen jälkeen (sulje selainikkuna oikean yläkulman ruksista).

Kokoushuoneen ominaisuudet

Podit

Breakout-huoneet

Mobiililaitteellakin pääsee

Hyvät koostetut materiaalit IlonaIT:n oppaassa

Lisää tietoa:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Täydennä laskutehtävä, niin tiedämme ettet ole robotti. *