OMNIA GOES SELLO – Markkinointitapahtuman järjestäminen yhdessä opiskelijoiden kanssa

Liiketoiminnan neljän opiskelijan tiimi pilotoi osana Projektissa toimimisen opintojaan markkinointitapahtuman kauppakeskus Sellossa. Tavoitteena oli esitellä opiskelijavetoisesti Omniaa ja opiskeltavia aloja. Tapahtuman aika tuki yhteishakua ja kohderyhmänä kauppakeskuksen tapahtuma-aukiolla olikin nuoret ja opiskelusta innostuneet aikuiset.

Tapahtuma toteutettiin kahtena päivänä helmikuussa.

Suunnittelu aloitettiin lokakuussa 2018, jolloin käynnistettiin yhteistyö Sellon markkinointipäällikön ja Omnian viestinnän ja markkinoinnin sekä Omnian eri alojen peda-opettajien kanssa.

Yhteissuunnittelu jatkui eri alojen kanssa tapahtumapäivän sisällöistä: alat saivat suunnitella ”messuständin”, jossa opiskelijat tekivät työnäytöksiä, osallistivat kauppakeskuksen asiakkaita erilaiseen toimintaan ja esittelivät omaa alaansa.

Opiskelijat pääsivät hankkimaan projektiosaamista mm. seuraavilta osa-alueilta:

  • Yhteistyö eri alojen ja opojen sekä sidosryhmien kanssa
  • Kestävän kehityksen huomiointi esiteltävän Circula-pelin avulla
  • Markkinointi- ja viestintä
  • Projektikokoukset ja projektinhallinta-työkalujen käyttö Onedrivessa
  • Sihteeri- ja Team leader-roolit
  • Budjetin suunnittelu yhdessä Omnian viestinnän kanssa
  • Yrittäjyyskasvatuksen näkökulmia Yrittäjyyden oppimaiseman kautta
  • Tuloksellisuuden arviointi ja kehittämisehdotukset
  • Raportointi

Opiskelijoista työskentely aidossa pilottiprojektissa oli opettavaista ja hyödyllistä, mutta välillä haastavaa. Projektissa toimiminen vaatii opiskelijalta työelämässä hyödyllisiä ominaisuuksia kuten vankkaa sitoutumista, ongelmanratkaisukykyä, itsensä johtamisen taitoja, epävarmuuden sietokykyä sekä taitoa toimia tiimissä.

Liiketoiminnan opettaja Niina Ristimäki ja yrittäjyyden opettaja Katri Savolainen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.